Sunday 26 June 2011

NuKilan Dari HAti....

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

hyep..sbnr nya kli ni aku nk berkongsi korg sesuatu bnde hasil dr nukilan aku sendiri..aku xtau la nk nk bg kategori ni sajak ke syair ke..tp bnde ni aku tulis wktu aku form 5 dlu..sbnr nya tajuk pn xde sbb aku sndri pn xtau nk bg tajuk pe..lpas korg bce klau ade pape tajuk yg sesuai kongsikan la ea..sbnr nya wktu aku f5 aku ske mnulis ni xkre la sajak ke,syair ke,karangan ke..tp dlu r skrang ni da x la..tulis kt blog je laaa...

sbnrnya aku dpt ilham nk tulis bnde ni wktu aku bce paper sbb tgk ISLAM skrang ni da di keji,dihina n mcm2 lg la..n time tu jgk tgh kecoh psal kisah PALESTIN..so bnde ni pn ade la kne mngena ngn kisah2 tuu...
.
..
...
....
.....

kala malam mula menyepi,
aku duduk termenung sendiri,
mengenang ISLAM kian dinodai
aku mencari jawapan ku sendiri.

kini ISLAM dipandang sepi,
umat nya ditindas dan dizalimi,
banyak rumah-MU menyembah bumi,
dinodai oleh si laknat pendengki.

tika manusia mengejar duniawi,
pohon sujud menyembah ILAHI,
tika manusia melayari mimpi,
ikan selautan memuji YA RABBI.

sedarlah wahai hamba ILAHI,
kuatkan azam bulatkan hati,
mari berjuang ke jalan ILAHI,
agar ISLAM dipandang tinggi.

aku kini merintih lagi,
terus memohon pada-MU YA RABBI,
YA ALLAH bantulah agama-MU ini,
AGAR ISLAM TERUS BERDIRI.
.....
....
...
..
.
nukilan ni aku jd kn renungan tuk diri aku sendiri...
n klau ade pape yg xkena komen je k..
aku cme nk berkongsi..
k la CHOW

1 comment:

  1. fuh... nukilan yang bagus untuk menyedarkan kita yg lalai ni...!!!!

    ReplyDelete