Monday 4 July 2011

SIAPA CAKAP HAAA????!!!!!!!!!!!!!!!!!

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

hyep..kli ni aku nk cite psal something yg aku rse cm x brape nk btul je laaa...aku rse sume org bleh bersuara tuk smpikan pendapat msing2 kn..al maklum la negara ita kn negara yg demokrasi..alamak cm cite politik la plak..ok la sbnr nye aku bkn nk cite psal politik
tjuk kt ats tu kn SIAPA CAKAP???!!!!ermm siapa yg ckp ape yg diorg ckp..sbnr nye aku just nk cite skali lg psal cite juvana..JUVANA lagi ke????ermmm sbnr nya just nk ckp e la aku ni kdg2 ade style blogwalking yg plik skit..huhuuhu aku ske taip search kt Google something yg aku rse nk be pastu mst r google akan uar kan byk list2 blog yg cite bnde yg aku nk..ermmm pastu mlm ari tu aku trign la nk bce cite JUVANA ala cite yg tgh MLETOP kt TV3 tuuu..pastu aku bce byk laa gak blogger yg ckp cite juvana ni byk bg NEGATIF drpd POSITIF nyerr...ermmm agk2 nyer org stuju x ngn STATEMENT MAUT diorg niii????

klau bg aku laaaa klo nk di ikutkn cite juvana ni mmg ade negatif nyer cm babak GADUH,KURANG AJAR NGN CIKGU,CURI,DADAH n byk g la..tp mgkn rmai yg terlepas pndg perkara2 positif dlm cite nii..aku rse byk sbnr nya nilai2 positif yg cuba drama ni serapkan kt kita sume drpd bdk2 smpi la ke ibu bapa..
 contoh nye.........

1. cerita ni mengajar ibu bapa utk tak berputus asa ngn anak2 wlaupn anak2 mereka pernah wat kesilapan besar dlm kehidupan

2.seorang guru pula perlu sentiasa memandang anak2 murid nyer secara positif bkn nye sentiasa menghukum diorg ngn ksilapan yg diorg prnh buat

3. wlau apa pn yg terjadi n kt mne pn kita menuntut ilmu tu mmg 1 bnde yg penting untuk kita mengubah kehidupan kita...

4. kita perlu sentiasa berusaha untuk membetulkan kesilapan lampau n jgn berputus asa untuk menegakkan keadilan..

5. kita perlu bijak memilih kwn sbb nyer kwn byk mempengaruhi khidupan seseorg..

lg 1 ayat2 dlm ite ni mmg bgus tuk kte amik wat jdkn pengajaran..

contoh nyer........

"Tanpa AGAMA Kamu Akan Sesat. Tanpa DISIPLIN Kamu Akan Jadi Binatang!"..warden raja

"akal kalau diasah mampu dijadikkan senjata"..cikgu zakiah

sbnr nye byk lg ayt2 ngn pengajaran yg kte leh amik dlm drama ni..tp disebabakan aku ni bkn la pro sgt nk membebel psal bnde2 ni..so aku rse korg pn leh pk kn ape yg baik n ape yg brul.. n aku juz nk berkongsi pendapat je sbb aku rse kite kne tgk cite ni smpi abis bru kte leh nilai sesuatu ite tu..bak kata org omputih "don't judge the book by its cover"..klo sesape yg rjin tgk drama ni smpi skrang ni mst korg prasan yg cite tu da kurang babak2 yg ganas kn..skrang ni sume student juvana tu da tunjukkan sifat2 positif kn..huhuuhuu sbnr nya aku da sbar nk tgu cite ni abis..tinggal lg 3 episod je kn...

ok la smpi sni je aku nk membebel..sory klo pnjg sgt..k la..CHOW~

5 comments:

  1. org fikiran sempit klo sape yg nmpk negatif je dlm cter ni...

    ReplyDelete
  2. yeah.bt0l3 !!

    juvana terbaek ;)

    ReplyDelete
  3. @super double:btul3..ni kre cter melayu yg sgt best kn

    @pak syahot:yup.susah r kn bnde simple nk tgk negatif kn.pyah2..

    ReplyDelete
  4. bagi aku cerita nih banyak manfaat dia
    diorang yg kata negatif tu xsuka tengok cerita yang perlu berfikir
    asyik layan drama cinta yang tak ada mesej dan stereotype jer

    Ukur Baju Di Badan Sendiri

    ReplyDelete
  5. @Hans:btul3..stuju gler ngn pndapat ko..

    ReplyDelete